Screwdriver till frukost


I helgen lånade jag ut min lägenhet till min moster och några vänninor till henne och flyttade in hos Caroline i några dagar. På lördagkvällen skulle jag, Petra och Katarina till först förfesta hos K och sen vidare till Debaser. Jag hade missat att köpa öl/vin så jag tog en förpackning apelsinjuice och hällde i vodka som jag kunde ta med mig till Katarina sen.

Men så blev det så att Petra gick tog den alternativa vägen från Konserthuset till Davidshall via Värnhem. Det ösregnade så  bestämde vi oss för att ha förfesten hos mig på Värnhem istället. Eftersom pumorna hade bjudit mig på öl och bubbel innan de drog iväg till Carib Kreol så drack jag bara upp ca hälften av groggen i juiceförpackningen. Så när vi skulle ner till Debban ställde jag in resten i kylskåpet. Jag inser ju nu i efterhand att det var dumt.

När jag kom hem på söndagen så tyckte jag att några av pumorna verkade lite väl glada. När de hade åkt hem och jag öppnade kylskåpsdörren för att fixa lite frukost till mig själv så såg jag att min grogg var borta. Först tyckte jag att det var hysteriskt kul men sen kom jag på att några av dem kanske skulle köra hem från Centralen i Jönköping, och då är det ju ytterst olämpligt att ha börjat dagen med vodka. Var tvungen att ringa moster och fråga vem som hade druckit upp min grogg. Monk tyckte att jag skull kräva att de ersatte mig för vodkan, men kunde inte riktigt  med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0