Måndagshäng

Igår var en sån där riktigt bra dag helt enkelt. Först gick allt iofs tokfel, min bankdosa drunknade och efter en mängd förvecklingar så blev konsekvensen att jag mötte upp Petra på stan. Vi kollade i käkade, drog runt och kollade i affärer (mest skor) och gick sedan vidare till Basement på Väster där vi drack 29 kronorsöl. Lite för många öl för att det skulle kännas helt ok att gå på dejt sen.

Vid åtta skulle jag träffa Rödstrumpan på Möllan. Jag var lagom sen, ca 20 min. Han smsade innan och sa att han skulle ha på sig en rosa kråsskjorta, jag var jävligt nervös för jag var inte helt hundra på att det var ett skämt. Vem vill sitta på Metro med en man iförd rosa kråsskjorta liksom? Petra kom med den briljanta iden att jag skulle låtsas vara personlig assistent om han mot förmodan skulle dyka upp i rosa skjorta. Men det gjorde han inte, mörka jeans, vita converse och en vit långärmad tröja med blå ränder istället. Väldigt snyggt. Och väldigt snygg man.

Vi snackade en massa skit, drack Brooklyn, det kom fram en massa människor och frågade om vi var syskon eftersom vi tydligen var lika (Kändes rätt så disturbing, faktiskt) "Nähe....men ett tips bara, kolla upp det där noga innan ni gör nått mer", ett äldre bögpar började stöta på Rödstrumpan och vill att vi skulle följa med på bögsvartklubb och snygga Robert med mustaschen (Som jag inte har träffat sen jag förlorade det där vadet dan före nyårsafton) satte sig vid bordet jämte oss. En väldigt otippad men fantastiskt rolig måndag helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0