Barn

Ben, ja..."Barnet" är Monks och Thereses benämning på Ben. Jag fattade ju att han var yngre än mig men jag trodde ju fan inte att han skulle vara 19. Jag tror inte att han visste hur gammal jag var men nu har han antagligen fått reda på det och det känns lite jobbigt. Det var av någon anledning ok så länge han inte visste, men just nu känner jag mig som en ful tant a la Kåta Gun och det är en inte helt angenäm känsla. Dessutom har jag upptäckt att det är inte alls lika kul att ha på sig leopardmönstrade kläder längre. :( Det var ok när man kunde säga att man var 20+, men nu känns det mest bara skabbigt...So far bara nackdelar med att ha fyllt trettio alltså.

Igår efter att ha kommit hem från torsdagsöl på Siesta så gick jag in på forumet och tittade runt lite. Det var en tjej där som beskrev en dag med sin relativt nyfödda bebis och i slutet hade hon sammanfattat dagen som:

Antal amningstillfällen: 17 (á ca 5 minuter)
Antal bajsblöjor: 5
Antal sömntimmar: ca 13,5

Jag är lite chockad, jag trodde att man bytte blöja en sådär 3-4 gånger och att den åt ungefär lika många gånger. Jag berättade för Monk och så kom vi in på uppfostran, adoption och föräldraledighet:


Monk     



Nej jag tror att pappan får va pappaledig de 3 första åren, sen kan jag vara ledig ett år och lära dem grundläggande algebra och aritmetik och läsa och skriva svenska och engelska såklart sen kan de börja skolan

Monk

vad tror du om det?

Monk

hur länge har de blöja förresten?

sara

Tror jag blir fint :D

Monk

:D

sara

jag kan tänka mig att vara hemma de första tre månaderna


Monk     



förresten gör de ju inget

Monk

i ett helt år gör de inget alls

Monk

hur kul är det?

Monk

Ammar man 17 ggr per dygn?

sara

inte kul alls. men jag tror att man kanske behöver återhämta sig lite...borde ju vara en jävla påfrestning på kroppen

Monk

jag trodde det var 3

sara

jaa, jag trodde det var ca 4-5 ggr per dygn

sara

jag vet inget om barn :S

Monk

glupsk jävla unge

Monk

nej hur ska man kunna veta det

Monk

sånt vet man väl inte förrän man går sådana där mammakurser eller vad det heter



Monk      


fan vad äckliga barn är: Man brukar märka på barnet när det börjar intressera sig för bajset i blöjan och då kan det vara dags att skaffa en potta.

Monk

Potträningen pågår ofta successivt till när barnet är fyra till fem år.

Monk

WHAT???????

Monk

Jag trodde de var 2 år

Monk

jag lärde mig läsa när jag var 4, kunde jag inte gå på toa själv då eller????

Monk

men usch, vilket obehagligt samtalsämne

Monk

begåvade små varelser: "Barnet uppfattar också bajset som en del av sin kropp och det kan vara lite läskigt att skiljas från det."

Monk

Det måste väl ändå va samhällsvetarbarn eller?

sara

Herregud


Så adoptera en femåring it is. Då borde man ju kunna bedöma deras intelligens lite, blir för mycket av ett lotteri annars. Man vill ju inte ha ett dumt barn. Hehe, synd om Monk bara som måste klämma ur sig några ungar för att inte hennes släkt ska dö ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0