Post-valborgdepp

Jag är nog ingen vidare bra bloggare, orkar ju aldrig skriva några inlägg.
Men iallafall, det har gått lite drygt en vecka sedan det bra tog slut.
och jag har förmodligen fått tag i ett exjobb, ska bara börja med litteratursökningen så att jag kommer igång lite. Så, litet framsteg under en punkt iallfall, de andra går helt osannolikt dåligt. Jag har tom gått in på den där dejtingsidan igen, det säger en del.

Det var ju valborgsfirande igår. Och jag antar att det är alldeles för stort intag av rosevin och öl som bidrar till nedstämdheten. Den där vodkan hjälpte nog inte till heller :S Gårdagen började med martini och äppelkaka hemma i väntan på att regnet skulle dra förbi. Sedan rosevin, quesadillas och mer äppelkaka i Stadsparken. Tycker att det är lite intressant hur man förfaller under dagen, från att ha suttit och pimplat martini med lime och is på morgonkvisten till att dricka rosevin direkt ut tetran på eftermiddagen. Avslutningsvis blev det öl och vodka på en korridorsfest. Även vodkan intogs direkt ur flaskan. Classy som få.

Just det ja, jag lyckades sälja min brassestol får 45 pix efter några timmar i parken. En fantastiskt bra deal tycker jag med tanke på att det var tredje året den var med (inköpspris ca 60 pix) och jag ändå hade tänkt lämna den där. Bästa dealen är dock fortfarande tveklöst Valborg 2007 när jag sålde en filt som min mamma hade gett mig för att lägga i kattens säng för 100 spänn (Tror den kostade 20 pix på Ikea eller nått). Förstår fortfarande inte hur det gick till.

Under dagen så stötte jag på killen som i teorin på något sätt har allt det där jag vill ha (Trots att jag samtidigt tycker att han är den mest elaka och osympatiska människa jag känner. Lagom kluvet sådär), vännerna till killen som jag har spenderat de mysigaste söndagsmorgonarna med på riktigt länge och killen som jag har varit på dejt med några gånger. Katastrofala dejter visserligen. Och det är väl ytterligare en anledning till att jag sitter här och tycker patetiskt synd om mig själv. För även om jag vet att jag och han inte funkar ihop, att myskillen hur mysigt det än är när vi är tillsammans får mig att känna mig så smutsig och billig när vi inte ses och att dejten och jag saknar den där spänningen som skall finnas där så känner jag mig dissad och oälskad gånger tre just nu. Alkoholen från igår ökar på det hela med en faktor tio. Patetiskt.


Så, för att inte känna såhär imorgon också (och dessutom kommer lillebror på besök) så struntar jag i att gå på den där rockklubben som jag väldigt gärna vill till. Får ta det någon annan gång helt enkelt. Funderar lite på om ett glas rosevin (Bra rosevin, inte skitvin på tetra som igår) kanske kan få mig att bli lite gladare. Tror dock att det finns en viss risk att resultatet blir det motsatta. Men värt att chansa kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0